torsdag 27 juni 2024

En lina 3 spön

Det gäller att vada djupt i värmen. 28 gr luften 21 gr i vattnet 

 Jo det fick bli en kort vända till sjön. Nu klarar hustrun sig allt bättre med sin nya knäled. Ville stilla nyfikenheten på en Rio Scandi Short Versi T # 4 230gr/14,9+3m spets 2,9g= 17,8g totalt och 10,1m.

Tre # 2-3 spön provades en 10fot CTS och 2 st 11 fotare. Skytouch # 3 och CTS 11 # 2-3. Alla spöna hanterade linan bra men jag ser direkt hur mycket spö längden är avgörande, beroende på hur djupt jag vadar. Allt hänger på avståndet mellan vattenytan och spötoppen. 

10 fotarn med 10m lina blir betydlig jobbigare när jag står till låren i vatten. Då är 11 fotarna lättare att kasta med. Oavsett vilka nyare spön jag provar så är CTS spöna mina referens spö. Många trevliga spön har jag provat med inget har ännu passat MIG bättre än CTS. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar