tisdag 18 juni 2024

Fotbolls lax

Lax 9,4 kg
Apropå pågående fotbolls em. Har ett trevligt minne från em i fotboll 2004. Gaula Granöien 23/6. Em pågår för fullt, av 4 laxfiskare är 3 fotbolls nördar. 
  3 gubbar åker in till Stören för att se Sverige spela. Själv stannar jag kvar för att fiska.

Efter en stund ringer jag till fiskebroder Christian å frågar vad det står i matchen. Varför undrar du det hör jag honom säga. Här står det 1-0 till mig över laxen. Liten senare ett nytt samtal för att höra ställningen. Förvåningen är stor när jag meddelar att nu leder jag med 2-0 över laxen.

Detta meddelas tydligen till dom laxfiskarna som ser på matchen. Och vad jag fick höra så blev det riktigt oroligt bland publiken. Det var tydligen lax på gång i älven.

Två fina laxar blev resultatet av mitt ensamma fiske på Granöien den kvällen. Hur det gick på matchen har jag ingen aning om och inte vem Sverige mötte denna afton.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar