söndag 23 juni 2024

Midsommar släng


En sväng till sjön fick det bli så här dagarna efter midsommar helgen. Mycket för att stilla kast abstinensen. Då spö å armar fått vila i 3 veckor. Fick en fråga om det gick att utföra vatten ankrade kast med en vanlig WF lina. provade en WF klump med integrerad skjutlina (bromslina) på 10 m/16,2 g på 11´#3 SkyTouch. Jo det funkar men jämfört med en Skagit klump på 17fot/ 5,20m och 250gr/16,2g +3 m spets så spelade dom inte i samma division. Skagit linan med en Berkley skjutlina är vida överlägsen. Överlägsen i var. jo i alla kast jag utför både underhands kast som överhands kast

Jämförde två spön. Skytouch 11 #3 och mitt gamla CTS 10 # 2-3. Helt klart är att aktionen på mina CTS spön passar mig som hand i handske. Helt fantastiskt att kasta med för mig.







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar