tisdag 4 september 2018

Aldrig för gammal att lära.

Titta så lätt Magnus håller i spöt.



Ensam på dagens pass sånär som på Stefan A som bara kom förbi för lite tjôt.
Mycket snack och lite kastning  blev det under dom 3 timmar Stefan var vid sjön. Som alltid är det trevligt när det kommer någon förbi och snackar en stund, Även utan spö.
Mina senast pass har mycket gått ut på att hitta ett grepp om spöhandtaget som är skonsamt för mina händer. Vad finner man det jo väldigt nära inpå. Magnus Johansson och Adis Mujcinagic. Två killar som varit med mig och tränat som kastar på ett sätt som jag tycker ser väldigt lättsamt ut,
Så lätt dom håller om spöhandtaget försöker jag numera att göra själv. Helt klart att det belastar mina Artros drabbade leder mindre. 
Får väl kanske inte samma tryck i linan och har svårare att skapa V-bågen bakom mig. Men ändå tillräckligt för att få till fina kast.
Trots över 20 års kastande är flugkastning ett livslångt lärande. Nu är det bara att nöta vidare, det gamla sitter ju numera djupt i ryggmärgen. 






1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera