fredag 6 mars 2020

Vad känns bäst

Sameos Opal Switch 11`# 6 och Danielsson med Skagit lina

Underbar förmiddag fick jag vid Stensjön,blankvatten å solen i ansiktet. Vad kan man mer begära?
Jo ladda dom spön som alltmer har satt sig i skallen. Sameos Opal Switch 11´ # 7 och # 6. Börjar med 7an och OPST 400gr/5,5m+12 fots spets sitter klockrent. det gör även en # 7/8 Rio Scandi Short Versi T med 12 fots spets.

6:an är också klockren med en 300gr/6,2m Skagit lina från Kina +10 fots spets.
Men spöt älskar även 6/7 Rio Scandi Short Versi T med 10fots spets.
Dom spöna måste ju tydligen vara optimala för mig och mitt sätt att kasta. Eftersom känslan dom levererar fastnar i skallen. Naturligtvis  har jag hitta linor som passar spöna och mig  jättefint.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar