lördag 19 december 2020

Lite sol i allt det gråa


 

Trevligt att få se solen under någon timma på dagens lilla träningspass I dag blev det mest att träna Bonkerspey, och utan att skryta går det allt bättre. Hittar små detaljer varje gång jag tränar.

Något som alltid förvånat mig är varför det går bättre på min aviga sida, alltså vänster. Så har det varit ända sedan jag fick ordning på att kasta med vänster handen överst. Ingen har förklarat för mig varför det är så. Jag är ju trots allt högerhänt. Så är det även nu när jag tränar Bonkerspey. Funkar bäst när jag kastar backhand och på vänstersidan. Att kasta på backhandsidan tycker jag är trevligt och där får jag till det riktigt bra. Varför det vet jag inte.

Är det någon som läser bloggen som kanske har en förklaring på detta som jag tycker är ologiskt. Alltså att kasta bättre med felhand överst på handtaget eller att kasta backhand. Obs jag talar bara om Speykast med tvåhandspö. 






 

2 kommentarer:

  1. Fick redogjort för många år sedan om att det handlar om muskelminne, eller rättare sagt bristande sådant i vänster arm för högerhandskastare tvåhand. Du är inkörd på högerkast och vid skifte drar du inte med dig rörelse från höger utan tvingas lära nytt.

    SvaraRadera