onsdag 11 januari 2023

Träning ger färdighet.


 Börjar alltmer fundera på hur det skall gå med flugkastningen nu med min av Artros drabbade  högra handled.


Jo har tränat mycket med sk backhandskast, alltså kast över vänster axel med högerhanden överst på handtaget. För ett tag sedan provade jag med samma kast över höger axel med vänsterhanden överst på handtaget. Bara för att avlasta min handled. 

Oj vad det går bra även på den sidan. Nu blir det till att fortsätta på samma väg. Prova med att göra alla kast som jag gör med högerhanden. Känns positivt att kunna svinga flugspöt trots skadan i handleden.

Som jag sagt så många gånger förr. Träning ger färdighet.





2 kommentarer:

  1. Hej Berndt! Kul att Du får det att fungera. Annars får Du väl koncentrera på ”felslängsidan” där högerhanden får en mer stödjande funktion. Sitter och tittar ut över Pålles hölja. Den är mäktig nu skall ni tro. De sista dagarna har jag tittat på lite Youtube klipp med laxfiske. Konstigt att suget aldrig försvinner…god fortsättning till Dig och till alla andra SSG:are som läser det här. Mvh Pålle

    SvaraRadera
  2. ja hoppas det finns lite vatten kvar när fisket börjar igen. God fortsättning till dig också.

    SvaraRadera