måndag 9 oktober 2023

Fundering runt 11 fotare. +lite film.


                                      Testade en lina på tre olika spön 10-11 fot # 3



             Linan funkade kanon på dom spön jag testade. 5,3m med en 3,6m spets.
 

11 fotarna  har helt klart olika karaktär. Skytouch funkar fint när jag kastar på backhandsidan. Har tydligen ett annat rörelsemönster på den sidan. CTS spöt som jag säger i filmen att jag funderar på att pensionera. Nej efter att kastat med spöt så som jag brukar så är det underbart. Med sin betydligt lugnare klinga så är det spöt som passar mitt temperament.

Men som alltid är det kul att fundera på dessa siffror som man skriver på spöna.
som ni ser på sista bilden står det # 3 på båda spöna.

Detta måste avse  överhandskast # 3= 6,48gr Dom linor jag använder motsvarar # 9- 10= 16,2-18,1g funkar klockrent för olika vatten ankrade kast


  









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar