lördag 21 oktober 2023

Man blir ALDRIG för gammal för att lära.


 Efter snart 24 års tränings kastande med flugspö både sommar och vinter har jag nu lärt mig ytterligare en detalj. Det är många människor som passerat revy genom åren.

Och som jag visat detta med Speykastning.  En kille vid namn Thomas Eriksson som bara varit med mig under 1 år och som är helt ny på att hantera flugspö har lärt sig snabbt och tagit till sig mina tips...lite så att jag blir avundsjuk hur snabbt en del lär sig. 😏

Thomas har spelat en del golf genom åren. Kanske det som skapar känslan för flugspö.

När jag tittar på hur han kastar så måste jag ta efter lite på hans spö rörelse. Jag har alltid hävdat att många av oss kastar för snabbt Så även jag,vilket Berth-Arne ofta påpekat för mig. Det märks tydligt när jag tränar Bonkerspey.  Thomas har just den lugna kaströrelsen som jag själv predikat för alla som varit med mig å kastat. Som jag inte alltid själv lever upp till då. Måste tänka till en extra gång ibland när kasten går dåligt.

Som sagt var, Thomas har tränat med flugspö ca 1 år.  Jag själv har tränat under snart 24 år men flugkastning tycker jag är ett livslångt lärande.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar