fredag 4 mars 2011

En besvärlig vind och kalla fingrar



 I dag var vinden besvärlig och kylde av fingrarna snabbt. körde med CND 15,6 fot och Carron intermediate 65 fot det funkar bra men är tungt i det lugna vattnet som vi kastar i. Körde även med CND 14,4 fotarn och PT Hoover 14,5 m och detta är ju helt underbart att kasta med.
Janne Lybeck provade ett äldre namnlöst 15 fots spö, påminner lite om ett äldre B&W. Kändes ganska tungt men lyfte och kastade dom långa linorna kanonfint. Vi provade hans B&W 15 fots Parabolic med CND flyt och Carron intermediate. Frågan jag ställer mig är om inte detta B&W spöt är snäppet vassare för mig än CND 15,6.
Hittar jag ett sådant till salu så slår jag nog till.


En ny dag vid ån i morgon om vädret tillåter, verkar bli blåsigt med jag är nog nere vid 8-9 tiden.


Jag säger som vanligt alla som vill, kan, och orkar är välkomna ner och svinga spö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar