fredag 18 mars 2011

Snö igen

Marken var idag snötäckt men vad gjorde det när vinden var stilla och någon plusgrad i luften. Som vanligt på fredagar var det jag å Janne L som svingade spön. Janne kastar allt bättre med dom spön som passar hans kaststil. 15 fots David Norwich och Clan spöt tillsammans med en 75 fot Carrolina kastar han jättefint på högersidan.Vänstersidan har han en hel del kvar att träna på.

För mitt eget kastande så var dagens höjdpunkt att få prova ett CND Solstice 16,1 fot #8/9/10. Körde med CND 8/9 21,3 m 43 gr. En Stealth 10/11 18,3m 46 gr.Provade även en Carron 22,8 m 55,7 gr. Detta spöt kastade jättefint men var lite för mjukt för min smak, mitt CNd 15,6 Salar passar bättre för mitt sätt att kasta. Janne kom väl inte helt överens med detta spöt för han har ju en snabbare kastrytm.


Var hos Emin och Hans på h2o som ligger på Ånäsvägen  å´ lånade två spö som dom ville att vi skulle testa i helgen.Spöna kommer från Eikre-Fly i Norge och är tydligen framtagna tillsammans med en av Norges många duktiga kastare Mikael Blomberg.
Två tvåhandsspön skall jag testa i helgen.Ett Fluvius 12,3 #7/8 och ett Fluvius 14 # 9/10. Kolla in deras hemsida så får ni se deras spön www.eikre-fly.no/.
Är nog nere vid ån vid 8-9 tiden om inte vädret bråkar för mycket.

Vi syns alla som vill,kan och orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar