söndag 13 mars 2011

Många gubbar
Det blev precis en sån dag som jag hade tänkt mig, kanonväder och mycket folk. Det är ännu så länge samma gubbar som dyker upp och som vill träna å ibland få lite tipps och hjälp med kastningen. På träningen i dag var vi 7 st vilket jag tycker är skitkul
Många olika spön blev provade och det mesta känns bra, men för min egen del så upptäcker jag alltmer vilken typ av spön som passar mig bäst.
Alla spön som vi provar kastar bra, men lyfter inte linan bra. Jag kastade i dag med mina CND spön med olika linor både långa 60-65 fot och en kort klump på 11,6 m på CND14,4 å jösses vad det kastade.


Jag testade även mitt Scott ARC 12,8 #7 med en Ballistic Spey lina 7/8 15,8 m och 32,5gr det kastade jättefint men kändes något för tung. Så jag införskaffar nog en klass lättare en 6/7 som är 14,9 m å 28,6 gr det tror jag stämmer bättre.
En lång dag blev det vi ån för min del 6 tim men vad gör det när det är roligt.
Framförallt att så många har upptäckt att träning ger färdighet. Lite trångt blir det vid ån men bara isen försvinner så vi kan återvända till sjöarna igen.
Fick ett glädjande besked idag att jag kommit med som provmedlem i den gamla anrika klubben SSG.


Till helgen så tar vi nya tag igen och alla som vill kan och orkar är välkomna ner till ån. 
Hoppas vi då har fått våra grejer från USA som vi har väntat på nu i 4 veckor. Ligger tydligen på posten i Malmö, legat där i 7 dagar, hallå posten vad sysslar ni med?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar