torsdag 28 juli 2011

Badväder

En skön kombination
Träningen i dag bjöd på mycket bad och den mesta kastningen gjorde jag med mitt 10 fots Bringsén. har börjat träna in back hand Spey eller som man säger här på västkusten Albinkastet. Kastet sker med höger hand över vänster axel. Mina fiskekompisar Danne &Thomas utför detta kast fantastiskt fint med sina Bringsén 11,3 fotare som jag byggt åt dom en gång.
Själv har jag bara en 10 fotare som jag köpt tillbaka av min vän Christian.Ingen vill sälja sina 11,3 fotare så jag var tvungen att beställa en klinga idag från Bringsén. 11,3 fots Exlusive finns ju inte kvar så det blev en LongCast i stället. Klingorna är identiska i aktion men skiljer sig lite i utseende. 

Nya tag med bad och kastning blir det i morgon om vädret tillåter.
 

1 kommentar:

  1. Härligt att se Berdnt du skriver riktigt bra också!

    SvaraRadera