tisdag 26 juli 2011

Goare väder idag

Bra kastväder
Sjön låg skapligt blank när jag började dagens pass. Alltid lika roligt att känna på det tyngsta artilleriet CND 15,6 och en Stealth 60 fots lina. Oj vilken kraft det finns i det spöt.Men Elgecos 13,6 HIP Spey med en 8/9 Stealth på 15,85 m och en poolyspets 1,5 m var ju en ren njutning att kasta med. Provade sedan Hardy Favorit 12,5 #9 och en Flyt/sjunk3 på 12 m 30 gr men det var i lättaste laget. Linan satt däremot underbart på mitt Scott ARC 12,8 #7 det blev nästan ståpäls som man säger.
Morgondagen verkar bjuda på fint väder så då blir det till att bada lite oxå.


PS hela tiden när jag kastade i dag hade jag ett litet stim aborrar  runt mina fötter. Faktiskt lite kul att stå å studera på.


Nu så är filmen färdig från fisket i Gaula v 27-28.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar