söndag 18 september 2011

En läraktig elev

Daniel P i aktion.
På dagens pass blev det inte så mycket kastande för egen del,får ju ta hand om mina elever på ett bra sätt. Fixat en ny lina till Daniels spö en flytkump kopplad till 20 lbs Amesia skjutlina. Daniel visar sig vara en läraktig elev när han bara fick rätt grejer i handen. Speykastet som han utför det är i högsta grad helt fiskbart.


Han provade även backhand spey och snakeroll ock fixade det riktigt fint till att vara första gången. Han provade även att få lite längd på sina speykast och uppmätt med avståndsmätaren kastade han runt 20-22 m.


Alltid lika roligt för mig att få se ett glatt flin i ansiktet på dom jag försöker att lära detta med flugkastning. På två dagar har jag fått se mycket nöjda nybörjare och det gläder mig mycket. Hoppas bara dom förstår att det fodras mycket träning för att utvecklas och vidmakthålla sin kunskap.


Eftersom laxsäsongen i det närmaste är över för min del så blir det nu en höst/vinter med mycket kastträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar