fredag 30 september 2011

sommarvarmt

Dagens övningar
Varmt och skönt var det vid Rådasjön i dag då Janne och jag hade lite övning med flugspöna. Ett 20 år gammalt Sage 14 fot grafit 2 apterad med en 65 fots Carronlina fungerade alldeles ypperligt. Frågan man ställer sig vad har egentligen hänt på spöfronten? Med detta spöt och dom flesta av våra andra spön på 14-15 fot så når jag vårat riktmärke som ligger ca 35 m bort.
Jag kommer inte längre med ett spö i samma klass för 10-15 tusen.


Själv blev det lite mer kastande med enhandspöt 10 fotarn som jag blir alltmer vän med. I morgon så blir det nog så att 11,3 fotarn får sig en omgång.
Trots att den känns tyngre så vill jag försöka hitta en teknik som är skonsam för handleden.


Väderutsikterna tyder på en svag sydlig vind så jag är nog vid Sisjön och badplatsen i morgon.


Söndagen har jag tänkt att titta på Flugastartävlingen som pågår denna helgen i Slottskogen (Speygrenarna). Kvalet börjar redan 07.30 och det kan bli kul att titta på olika kaststilar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar