fredag 2 september 2011

Många kast

En arbetsdag med flugspöna blev det i dag ca 8 tim. 3 timmar på förmiddagen tillsammans med Janne Lybeck i Sisjön. Alltid lika trevligt när gubbarna dyker upp nu när säsongen närmar sig slutet. Kul att få höra hur det gått för honom i Surna under sista veckan.
 På eftermiddagen blev det 5 timmar varav 2 tillsammans med en mycket vetgirig Håkan Sparrman som behövde träna upp muskelminnet då han inte använt ett flugspö på länge. Det vankas ju laxfiske för honom i Bjerkriemsälven nästa vecka.

 Själv körde jag med allt från CND 15,6 till Bringséns 10 fotare och om jag får säga det själv så sitter backhand Spey riktigt fint. Håkan blev eld å lågor över detta eleganta kast och kände att detta måste han lära sig. Sedan blev det en del finjusteringar på han kasteknik.


Det blir nog ett pass i morgon igen, funderade lite på en sväng till ån men känner alltmer att laxen skall få vara ifred.  Jag tror att det fisket är avslutat för min del trots att jag har några kort i Örekil under september.


Ni som vill vara med och kasta så bara hör av er alla är hjärtligt välkomna nybörjare, som  kastkannoner .



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar