fredag 16 september 2011

Hösten är fin


En helt underbar morgon fick Janne L och jag i dag.Efter allt blåsande sista tiden så var det helt vindstilla och på en kylig morgon blev det en värmande sol.Bryggorna är upptagna inför vintern så nu är det lite mer plats för flera kastare.
Kände mig lite badsugen i fina vädret men kollade tempen som visade på 15 gr då avstod jag att bada.


Kastningen tycker jag sitter fint nu med alla mina spön men enhands backhand får nog den mesta tiden.Provade Jannes nya 65 fots #9-10 Carronlina på hans David Norwich 13,6 #9-10 och mitt Elgeco 13,6 #9-10 två spön som är ganska lika i sitt uppförande. En mycket trevlig lina att kasta med.

Ett nytt pass blir det vid badet i morgon för dom som känner sig manade slå gärna en signal utifall jag är på någon annan sida men det aviseras om sydostlig vind å då stämmer badet fint.

1 kommentar:

  1. Hej Berndt!
    Jag har familjeplikter i morgon så jag kommer inte även om jag gärna hade gjort så. Var nere hos berny igår och köpte den fina DT WetCel-linan! Ser du en sådan lina i klasserna 11 eller 12 så får du skrika till. Jag försöker att leta så gott jag kan själv. Det sitter en annons i senaste FiN som du kanske sett...
    Vad säger man; inte kan man väl säga "Skitfiske" men väl "Tight Loops" eller "Låååånga raaaka kast".

    Mvh,
    Anders v B

    SvaraRadera