lördag 1 oktober 2011

Dimma

Dimma över sjön
Ett kort pass blev det idag,bara två spön blev använda. Hardy Favorit 12,5 fot #9 och Bringséns Long-Cast 11,3 #7-9 enhands. Hardyspöt testades med en Stealth 8/9 på 15,85 m och 38 gr. Tyckte det kändes helt okej men dimman var så tät att det var svårt att se kastet hela vägen. Körde även med min Hardy klump som är 11,6 m 35 gr och det sitter kanon på detta spöt.
Min 11,3 fotare och jag blir allt mer kompisar för varje träning, Det är som Danne sa en gång,hittar man bara rytmen hos spöt så känns det självkastande.
Tog en sväng till Slottskogen för att titta lite på dagens tävling men det är inte min grej, överhandskastning med enhandspö..


I morgon så blir det nog en timma eller två vid sjön innan jag åker in och tittar på Speykastningen i Slottskogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar