lördag 8 oktober 2011

Kallare väder

I dag kändes det lite i fingrarna att vi går mot kyligare tider. Som vanligt dök Janne l upp med lite olika B&W spöt bla andra ett äldre Powerlite 15 fot # 7-10. Ett mjukt skönt spö som inte riktigt passade min kastrytm, däremot hans modernare 13 fots powerlite #9-10 med en 65 fots Carronlina var kanonfint att kasta med.Helt i min smak.
 Även Parabolic med en 85 fots CND fick jag till skapligt. Själv luftade jag mitt CND 15,6 laddad med en Stealthlina på 60 fot,sitter fint. Lite enhands blev det provat både 11,3 fotarn och 10 fotarn, i dag kändes 10 fot lättare att kasta med.
 Jag förstår inte varför men det jag hanterar allra bäst hur många spön jag än provar är mitt Elgeco HIP Spey 13,6 #9/10.Jag kastar betydligt renare med detta spö å´lägger linan spikrakt i varje kast i stort sett. Spöts rytm stämmer säkert med mitt egen kastrytm. Helt underbar att kasta med tycker jag. Tur att jag har 2 identiska spö.
  Väderutsikterna för söndagen var ju inte så muntra men har nu ändrats till det bättre så det blir med största sannolikhet ett nytt pass i morgon.
Eftersom jag gillar Formel 1 så kollar jag på detta en stund på morgonen starten går 08.00 så jag är väl vid sjön runt 9-9.30 och det lutar åt badet men jag kollar vinden innan jag åker upp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar