fredag 7 oktober 2011

Blåsigt

Ett besvärligt pass i den hårda vinden blev det för Janne L och mig idag. Daiwa Lochmore 15 fot fick tillsammans med min 11,3 fotare känna på den hårda vinden. Med vinden i ryggen fick vi till skapliga kast.
Janne provade ett 10 fots Daiwa Amorphous med några av mina skjutlumpar. Som vanligt är numera så hittar vi rätt i lindjungeln, en av linorna passade perfekt.
  Janne testade även en B&W Hexagraf 14 fot med en Carron 75 fots lina som satt kanonfint, precis som min Stealth 60 fots lina gjorde.


I morgon hoppas jag på betydligt mindre vind så jag kan träna på backhand speykastet. Beställde en ny skjutlina från England i dag den påminner mycket om Amnesia men är flytande. Skall bli kul att testa när den kommer.


Det blir säker Sisjön i morgon och scoutgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar