fredag 21 oktober 2011

Åter en ljuvlig morgon



Från dagens övningar
En värmande sol i ansiktet fick Janne L och jag på dagens kasträning. Janne var på plats när jag kom fram till sjön, tränade Sgagit kast för fullt med sitt Sage 14 fot å en Sgagitlina. Denna kombination funkade alldeles utmärk för honom. han provade samma lina på flera olika spön men Sage var nog de som passade bäst.
Han kastade även med en 65 fots Carron på sitt David Norwich 13,6 fot. Linan är i mitt tycke i längsta laget för en 13,6. Min 56 fots Stealth lina passade betydlig bättre. 
Jag kollade Jannes kast på vänstersidan som inte har varit så bra, men nu tror jag att jag hittat orsaken och med vissa justeringar så blev det betydligt bättre.


Själv var jag mest nyfiken på den nya skjutlinan (Varivas). Efter dagens kastning så känns den kanonfin mjuk å följsam ligger spikrakt på vattnet.
Lite tidig kanske att utvärdera den men den kommer helt klart att få vara med under höstens/ vinterns kasträning. Körde linan på tvåhandspön (47lbs) och enhands (30lbs) kändes jättefin att hantera.

 Morgondagen kastning lägger jag i Rådasjön det aviseras om sydlig vind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar