fredag 9 mars 2012

Blåsigt


Några timmar blev det i blåsten vid Partihallarna tillsammans med Janne L. Jag kastade bara med mitt CND 15,6 och Stealthlina och den linan känns bara allt bättre. Vände över tafsen fint även i den hårda motvinden vilket var betydligt svårare med Carronlinan.CND linan funkade oxå skapligt i motvinden, alla linorna som vi kastade med i dag gick ju kanon i medvinden.
Janne kastade med sitt CND 15,6 och ett Sharpes Aquarex 15  och ett Scott ARC 14 fot med lite olika linor. Jannes 85 fots CND lina är i längsta laget för mig och mitt sätt att kasta på. Har beställt en 70 fots Stealth lina att ha mest för träningskastning.


I morgon så blir det Stensjön då det aviseras om västvind hoppas para den blir svag annars kan det bli lite tufft.

2 kommentarer:

  1. Hej Berndt!
    Låter trevligt det där. hade inte tid idag då jag var tvungen att fixa en del saker på förmiddagen
    Vad säger du om mitt förslag att på träningsnivå bara kasta DT en period framöver? är det att äventyra kasttekniken för speylinorna eller är det ett sätt att "tvinga sig" att bemästra det svåra och därigenom bli en bättre kastare?
    Har du pratat med Janne om saken? Jag hör hur han skrattar ... men jag menar allvar! ;-)

    Anders v B

    SvaraRadera
  2. jag förstår vad du menar men kan inte se vad det skulle tillföra i kastningen då detta med DT linor tillhör en förgången tid och är ett dåligt alternativ om du ser till fysiken i hur linorna är uppbyggda. Dt linan är enbart gjord för att den skall gå att vända när den främmre delen sjunker( silkeslina). Alla lintillverkare tar idag fram linor för att ha bra kastegenskaper och då finns inte DT linorna med. Dom tillhör historien och det får vi nog inse.

    SvaraRadera