söndag 11 mars 2012

En fin förmiddag

Håkan provar att kasta med vänsterhanden.
När jag kom till sjön vid 8 tiden var det sagolikt fint alldeles vindstilla och solsken. Isen på södra sidan sjung sin avskedsång tillsammans med fåglarna som sjung för vårens ankomst. En fin känsla att svinga flugspö denna underbara morgon.
Håkan S dök upp lite senare och även Janne L kom och med honom kom vinden.
Nu blev det betydligt svårare att kasta men tvingade oss att kasta med vänsterhanden.
För Håkans del är detta med vänsterhanden alldeles nytt men han måste träna på det för fisket i sommar i Gaula.
Till min stora förvåning så blev hans kast med vänsterhanden betydligt renare än med högerhanden. Han sa själv att han inte hade så bra kontroll på rörelsen på vänstersidan och det kanske är pudelns kärna.
Själv upplever jag lite av samma sak, jag har ju tyckt att jag får till det bättre med vänsterhanden överst.
Provade en hel del med enhandspö och att kasta med vänsterhanden funkade förvånasvärt fint i dag.


BG kom förbi för att snacka å ta sig en fika naturligtvis provade han våra spö oxå. Stefan B kom oxå förbi en sväng och hade med den Ballistic 7/8 linan jag köpt av honom som är tänkt till mitt CTS Affinity DQ 7/8 som är på väg hit. 


Hoppas att isen släpper på flera sjöar under veckan så har vi mer ställen att kasta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar