lördag 3 mars 2012

Kanondag 2

Från dagens övningar
Oj,oj 5 gubbar blev vi idag!! Som vanligt jag å Janne L och Håkan S + Anders von Brömsen och fram på dagen dök även BG upp och fick känna på lite olika spö. I dag var det många olika spö och linor att prova på, allt från en liten 10 fots enhands Scott till B&W Parabolic 16 fot och ett för mig riktigt tungt spö. Hardy Favorit 16 fot och vikt som ett järnspett tyckte jag. Men när man väl startat upp dessa spö så blir kasten som en hästspark,det går riktigt långt med rätta linor på. Mitt CND 15,6 kastar lika fint men känns som halv vikten.
Lite olika linor provades oxå.Bl.a LTS Across en klump på 18 m kändes jättefin att kasta med. En Loop Classic Spey provades oxå kastade jättefint men har fortfarande inte känt någon bättre än mina Stealt linor. Ser det framförallt på hur det vänder över tafsen på det sätt jag kastar.

Håller lite koll på vind och temp i morgon,är det okey så blir det säkert ett pass i morgon oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar