söndag 18 mars 2012

Vädermiss

Från dagen träning
Av ett aviserat skitväder blev det en kanondag för kastning. Mulet visserligen men helt vindstilla. I dag var jag ensam i vårat gäng men det är fler som upptäcker att säsongen närmar sig och då vill man pröva grejorna.
Tre killar var det som tränade i Stensjön. Kastade bara överhands kast med följande påhälsning i träden.

Jag frågade en av dom om han inte funderat över att börja Speykasta jodå han hade sett en del klipp på nätet, men nu kommer det som jag alltmer förstår. Han ville vara ensam att träna detta??????. Även fast dom såg mig hantera både enhands/Tvåhands så var det ingen som frågade om kastningen.
Som sagt en kanondag fick jag så det blev ett pass på 4 timmar det var svårt att sluta när förhållandena är så fina.
Kollade Rådasjön å där blir isen mindre för varje dag nu, våren har äntligen anlänt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar