fredag 16 mars 2012

Råkallt

Från dagens övningar.
Trotts den råa kylan  kom det ner 4 gubbar till Partihallarna för att svinga flugspö en stund. Själv var jag där vid 8.30 sedan kom Niklas med sitt Zpey spö som han gillar att kasta med. Håkan S kom med sitt  6 delade 15 fot Shakespeare på det satte han favoritlinan en Stealth 10/11.
I dag var det läge att fortsätta att kasta med vänsterhanden och han gör det bättre för varje gång. Sedan dök Ingvar O upp med två goa 12/12,5 fots spö, ett Daiwa Whisker 12 fot 7-8 ett helt underbart spö att kasta med. Han provade även sitt Hardy Favorit oxå ett underbart spö att kasta med.
Själv körde jag med mitt CND 14,4 Steelhead och som vanligt en 9/10 Stealth lina, det kan i mitt tycke inte bli så mycket bättra än detta. Körde även Bringsén enhands 10 fotare med en PT klump. Gillar allt mer att kasta backhand spey, det börjar sitta fint med detta spöt. Får även till det skapligt med enhands vänster men då kommer gliringarna från kastvännerna,`` du vill bara stila dig.´´
Men min ambition är inte att visa upp mig för någon annan utan jag vill lära mig att behärska flugspöt så långt jag kan.
Jag blev lite överaskade i dag då min gammla fiskekommpis Ingvar Andersson från 70-80 talet dyker upp. Han skulle till läkaren och stannade till för att prata en stund. Ingvar är en öringfantast av stora mått, å fan vet om han inte har tagit fram kammen för att räkna ner dagarna till premiären.
Billy T kom ner med ett Sage 14 fot  som han frågade om jag kunde hjälpa honom att byta ringar på och det skall jag fixa till honom.

För morgon dagen så kollar jag om isen gått i Rådasjön, i så fall stannar jag där då vinden skall ligga på syd. Annars är det åter Partihallarna som gäller.

2 kommentarer:

  1. Hade också tänkt vara med idag som jag hade semester men ...vaknat vid nio så det var väl lite försent ..
    Mvh
    /Yannis

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej kl9 är inte sent du är välkommen vid något annat tillfälle Yannis

      Radera