torsdag 27 december 2012

Åter en trevlig förmiddag

Från dagens övningar

Vindstilla med någon -minusgrad gjorde dagen kastning riktigt rolig. Janne L var på plats med sin B&W Hexagraf 14 #11-12 och det är ju ett skönt spö att göra några kast med innan armarna kollapsar. Själv körde jag med mitt CND 15,6 #9/10/11 och en 60 fots 10/11 Stealth lina. Provade även mitt Elgeco HIP Spey med samma lina och upplever att det spöt passar mig bättre.
BG som kom förbi och provade våra spön,han påpekade att CND spöt säkert behövde en tyngre lina för att jobba optimalt. Det är säkert orsaken till att jag och spöt inte är riktiga polare. Danne var oxå nere en stund,mest för att överlämna en rulle med tillhörande linor som han ville att jag  skulle fixa för hans son Nicklas.
Janne L hade även ett 10 fots #8 Scottspö .Ett spö som i mitt tycke inte är helt i min smak, i snabbaste laget.
Kul att se hur olika vi kastar.BG hanterade detta Scottspöt kanonfint jämfört med oss andra. Mycket fint att se BG. En fröjd för en kastnörd.
Blir allt mer övertygad om att spö/människa skall passa ihop.
I morgon blir det nog åter en sväng till Partihallarna igen om vädret är med mig.

Både jag å Janne upptäckte att den skiten som fastnat på linorna var bara på CND linan och då på skjutdelen. Kan det bero på vad man använder för coating...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar