tisdag 25 december 2012

Tokstolle


Är man tokig eller? Spöbyggarabstinensen blev för svår så jag har beställt en CTS klinga från min kontakt i Uppsala. Denna gången blev det en Affinity Switch 10,6 # 7 för enhands laxfisket. Vet inte något om klingan men litar på Håkan i Uppsala som har bra pejl på dom olika CTS klingorna.
Han skall inte beställa förrän i februari så det blir säkert tid att prova innan fisket startar i våra älvar.
Är jävligt nyfiken på en Skagitlina och tomten var ju som vanligt lika snäll som alla andra år så det blir nog till att investera i en dylik. Den får säkert plats bland dom andra 32 linorna...;)
Vetgirig som jag är så vill jag testa om det tillför mig något. Har på känn att det kan vara användbart på många ställen.
Kastet i sig är inget som tilltalar estetisk men det går tydligen alldeles utmärk med vanliga Speykast oxå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar