tisdag 18 december 2012

Ett kort pass


Ett litet kort pass blev det i dag vid Partihallarna. Tyvärr enda stället som erbjuder öppet vatten. Inget roligt ställe att stå å kasta på så nu är nog den eran över för min del att kasta där nere i detta skitiga vattnet. Oljefläckar på ytan är ju nog inte så bra för fluglinan. Har redan två linor som är svåra att få rena.

Som grädde på moset måste jag passera 2 betalstationer efter nyår och då är det nog bara att vänta tills isen släpper på sjöarna igen.
Har funderingar på ett spöbygge nu i vinter om abstinensen blir alltför svår. Lutar i så fall återigen mot CTS enhands mellan 10-11 fot #7/8 för enhands laxfisket. Inte för att jag behöver spöt har ju två Bringsénare i just dom längderna.
Jag binder inte flugor som många andra gör under vintern istället dövar jag fiske/kast längtan med ett spöbygge.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar