söndag 25 augusti 2013

Morgonpass

En skön morgon vid Stensjön
Ganska tidigt blev det i dag för några timmars kastning. Mitt 15,6 CND blev taget ur garderoben för att luftas tillsammans med min 60 fots Stealth lina. Jodå nog kastar det fint men vilken tyngd spöt har jämfört med modernare spö.
Morgonens höjdpunkt var när jag provade CTS Affinity DQ 13`# 7/8 och en Stealth 52 fots lina. Det kastade jättefint men efter lite snack med BG i telefon frågade han om jag provat linan på mitt 12,6`# 7/8 Skagit spö från CTS. I bland får jag gåshud när jag kastar och nu blev det ett sådant tillfälle. Helt underbart att kasta denna linan med det spöt.
Blir mer å mer övertygad att detta spö klarar allt från tunga Skagitklumpar till långlinor. Mina två CTS spö på ungefär samma längd och samma klass är helt klart byggda på olika vis vilket jag först inte trodde. 

I morgon blir det säkert ett nytt pass om vädret är skaplig. På kvällen bär det av för en tur till Kiel som jag och hustrun brukar göra då och då







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar