torsdag 8 augusti 2013

Nyfiken



Nyfikenheten var för stark,det blev en tidig sväng till Stensjön för att prova nybyggena. Började med CTS Skagit 12,6´#7/8 och en Skagit belly på 24g+ 10 spets. Kändes i lättaste laget å bytte till 27 g+10 spets och då kändes det genast bättre. Jag testade även Ballistic speylina på 32 g som satt underbart fint.
CTS affinity DQ 11,6´#8-9 det var i tuffaste laget, hade behövts ha linor på runt 35 g .Jag skulle ha köpt en 7/8 eller 6/7 i stället.
BG ringde och var lika nyfiken och Anders von Brömsen ville också vara med å kasta några timmar trots kraftigt regn.
Provade Anders 17´LTS och en Across klump på 16 m och det kastade kanonfint men kändes onödigt tungt för mig.

Nu fick vi en chans att prova Pärs 16´# 8/9 Affinity DQ med min Skagit på 35g+10g spets. Vad säger man då? Jo,jag har aldrig använt så lite kraft och kastat så långt. Skjutlinan på 18 m räckte inte på långa vägar så jag fick använda en del backing också.

I morgon bär det av till Gaula igen. Jag har inga stora förhoppningar på fisk men man vet aldrig vad älven bjuder på.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar