fredag 23 augusti 2013

Två pass


Ett pass på morgonen i Sisjön blev det i dag. Jag var nyfiken på 12,6 #7/8 Skagitspöt och hur det funkar med olika linor. Helt klart är att det är byggt på ett annat sätt än CTS Affinity DQ 13`#7/8. Lastade på min tyngsta lina en 550 gr= 35g+10 spets. Men det var inte min grej för jag vill kasta vanliga speykast ibland.

Då passar min 400 gr= 26 g + spets på 10g betydligt bättre. Jag har faktiskt beställt en 450 grains Rio Skagit från Mistpool som jag tror kan vara optimalt för detta spöt och min kaststil.
Vid 11 tiden ringde BG och ville kasta en stund så vi stack till Stensjön för några timmars kastning å´ tjöt. Han hade med sig en av Elgecos gamla HIP klingor,en 11,3 som Janne Qvist byggt. Och det får jag säga,ett mycket trevligt spö med en underbar mjuk aktion...men kanske inte byggt så som jag vill ha ett så pass långt spö= längre handtag.
Ett nytt morgonpass med bad lär det bli i morgon eftersom jag har några linor kvar att prova på Skagitspöt.



 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar