lördag 1 februari 2014

Äntligen

Från dagens besök vid ån

Så blev det äntligen lindring i kylan å någon plusgrad. Ett kort pass i Säveån vid Partihallarna blev det i dag. Trots någon plusgrad blev det snart kalla fingra trots vantar. Dålig blodcirkulation i fingrarna kan det också bero på. Vinden var orsaken till att kyleffekten blev för mycket för händerna.
Men jag luftade i alla fall två spö. CTS 11,3´ #5/6 är ju helt sagolikt för mig att  kasta med. Tror aldrig jag har njutit så mycket när jag kastar som med detta spö och den lätta Skagitlinan.
CND 14,4´ #8/9/10 blev också luftat med min tyngsta Skagit lina,en RIO 650gr.
En timmas kastande räckte i dag sedan blev det en sväng till Sävedalen och MMs nyöppnade butik för lite snack med Mickarna.
Nu visar termometern plus 1 grad så om det håller sig på plussidan så får säkert ån ett besök i morgon igen.

 Snart är det dags att titta på Sävehof tjejerna i Champions-League handbollen i matchen mot Danska Midtjylland






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar