måndag 10 februari 2014

Spöprovning


Fick ett fråga av min fiskebroder Berny om jag ville testa hans Sage graphite 4 12,6´# 6 med mitt Skagit koncept. Enligt Rios lintabell rekommenderar dom 425-475 gr. Själv började jag med att prova 280 g, alldeles för lätt, sedan 350 det kastade skaplig men 375 tyckte jag satt alldeles utmärkt. Då ligger jag i underkant viktmässigt men vi vill ju kasta vanliga Speykast också.

Provade även mitt CTS Affinity DQ med en kapad PT Hoover/interm och en interm/sjunk1 spets. Det kastade kanonfint så nu har jag en sjunkande Skagit lina också. En av Rios Skagit linor på 450gr provade jag på detta spöt och även den kombinationen satt kanonfint.
När jag ändå var igång så fick CTS 11,3´# 5-6 enhands en omgång också. Alltid lika skönt att svinga detta spö.
Kan bli en sväng i morgon för att kolla efter öppet vatten på sjöarna.


  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar