tisdag 4 februari 2014

Råkallt

Från dagens övning

Några timmar blev det vid ån i dag, inte lika skönt som i går. En vind  som kylde fingrarna en del gjorde att det blev täta avbrott i kastadet.
Kul när nya gubbar hittar mig vid ån ryktet sprider sig om mitt kastande vilket jag bara tycker är trevligt.
En kompis till BG vid namn Anders Berg kom ner och ställde mycket frågor om kastningen och som vanligt hjälper jag gärna till med det jag kan.
BG dök också upp för lite tjöt och kastning med mina spö. I mina ögon är BG en riktigt duktig kastare. Han kastar som jag säger väldigt rent och han kastar LÅNGT.
Uppmätt med min laser mätare nådde han i dag 39,5-40,5 meter med mitt 14,4` # 8/9/10 CND Steelhead och 650gr Skagit+  en sjunk1/2 Guideline spets på 10 g.
Ett uppehåll i kastandet blir det i morgon då jag har lite annat att pyssla med.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar