måndag 3 februari 2014

Årets första vårdag !?

Från förmiddagens sköna kaststund

Vilken underbar förmiddag jag fick vid ån idag. När man är ensam å tränar blir det inte så mycket tjöt utan mera kastning... Som vanligt är det Skagit linorna som används men i dag testade jag en vanlig PT flyt ( jordkabeln). Återigen visade sig Skagit konceptet överlägset. Att två linor med samma vikt å längd känns så olika är för mig en gåta. Det måste bero på var tillverkaren lägger vikten och på taperingen.
Tre spö blev använda i dag från 11,3 till 14,4 fot å allt känns bara toppen att kasta med.
Hittade lite ny teknik när det gäller Snap-T kastet som funkade mycket bättre än vad jag använt tidigare.
Det blir säkert en sväng till ån i morgon om vädret tillåter.


Lite filmat blev det även i dag, men tyvärr är bakgrunds ljudet fruktansvärt störande, och jag vet inte hur jag skall kunna filma så bakgrundsjudet inte blir så störande.



http://www.youtube.com/watch?v=yXjln0OP1qU&list=UUrnu42iLGGodbHbGI4RauVw&feature=c4-overview





   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar