fredag 6 juni 2014

Prova igen

Bernt H trycker till med CND14,4 och Nexcastlinan

Fick en fråga på FB av Bernt H om jag skulle kasta idag. Han var själv nyfiken på sina senaste nyförvärv. Ett 13´# 9 Thomas&Thomas och en lina Nextcast salarfinder 45 F2 #10.
Spöt var underbart att kasta med och jag gillade det bäst med en Rio Scandi VersiTip #10
Bernt gillade samma lina i # 9 bättre. Smaken och kastteknik är ju olika.
Så var det dags att testa linan från Nextcast. Detta var en 45 fots flyt/ sjunk2/sjunk3, som apterades på ett G Lomis NRX 15´# 10/11. Linan kastade jätte harmoniskt, trots motvind vände den över spetsen riktigt fint.
Samma lina på mitt CND14,4´#8/9/10 kändes inte så bra men efter några kast satt den jättefint...men jag tyckte NRX kastade linan bättre.  




  

1 kommentar:

  1. Jösses, ser verkligen ut som jag håller på att knäcka spöt. Kändes mycket mer försiktigt och finstämt när jag kastade, fast bilderna avslöjar någonting annat.

    SvaraRadera