fredag 27 juni 2014

Semester från kastningen

Vackra Gauldalen

På måndag morgon åker jag och hustrun på en rundtur i det fagra Norge. Tänkte visa henne den sköna Gauldalen och dom ställen jag fiskat genom åren då hon har skött bloggandet på datorn. Följa Gaula ner mot havet sedan mot Orkla där jag själv aldrig har varit för att sedan köra ner i Surnadalen.
Surna har jag inte heller sett så det skall bli roligt att se även denna älv. Från Surna över fjorden mot Sunndalsöra och vackra Driva där jag gjorde mina första försök efter den numera snart försvunna laxen.
Några spö med på turen? Ja,alla jag pratat med frågade samma sak så ett lätt haspelspö och ett enhands 10,6´# 8 får också hänga med. För några släng i havet blir det med största säkerhet.
Laxfisket i Norge är snart ett avslutat kapitel i min snart 60-åriga fiskarbana. En vecka är dock inbokad i Gaula och det blir sista veckan på en avkortade säsong i en för mig skövlad älv.
Nu lutar det alltmer åt fiske våra svenska älvar i Norrland.   

Hoppas mina beställda linor finns att hämta när jag kommer hem om 4-5 dagar.










1 kommentar:

  1. Jag är på flatvad-driva under vecka 29 om ni har vägarna förbi.

    SvaraRadera