tisdag 29 juli 2014

Lilla Edet

Lilla Edet i morgon

Den Rio Scandi VersiT jag köpte i går var precis så bra som jag tänkte till B&W spöt. Provade med flyt å intermediet spetsar + dom taperade tafsarna som Oskar på ELGE ville jag skulle testa. Dessa tafsar från Climax var verkligen fina och framförallt det jag alltid kollar, är att buttdelen är tillräckligt grov. Både 15 och12 fots tafsarna var 0,72mm precis som mina gamla tafsar. Taperingen var ganska brant vilket betyder att den rullar över flugan fint. Priset för ett paket med 2 tafsar är enligt mig helt okej 75.00. 

I morgon skall det bli ett eftermiddagspass i Lilla Edet med BG och Håkan S. Nog enda stället där det finns vatten för att blöta en fluga. Hoppas bara att det är drag på gul zon i morgon. Men det är ju en ren chansning.

Provade för första gången i dag att få iväg en av Johns gäddflugor men där finns mycket kvar att lära när det gäller att kasta dessa småfåglar. Både vad gäller kastteknik och längder på tafsarna. Provade inte med Skagit men det borde funka med en rätt avpassad tafs. Jag får väl Googla på gäddgurun Niklas Bauer eller någon annan för att hitta hur tafsen skall vara uppbyggd  






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar