lördag 5 juli 2014

Nya tester

Från dagens övningar

Fyra nyfikna gubbar var vi idag och mest nyfikna var vi på våra nya linor. Min Scandi VersiTip på 11,6m å 33g på CTS Affinitty Skagit12,6´#7/8 var nog det absolut trevligaste jag kastat med. Provade visserligen bara med flytspets men om dom mer sjunkande spetsarna visar samma egenskaper är det kanon.

Samma lina provades på Stefans Scott 13,6´# 8 den kastade lika fint..
John provade sin 540gr VersiTip body med en spets på 129gr. Spöt är ett Maiser Higlander S 14´#8 .Helt klart varning för ståpäls!!!!
Mitt CTS Affinity Switch 10,6´# 8 fick känna på en Scandi Body #6 305gr+ 10fots spets 95gr .Kastade underbar men kanske en lättare spets skulle sitta bättre.

Helt klart är dessa RIO Scandi VersiTip bland det bästa vi provat hittills. En vanlig Skagitlina kastar helt klart bättre om vinden ligger emot dig. Men VersiTip linan kastar lite lugnare. 
Väntar på ännu en VersiTip Body som jag beställt hos ELGE. Skall förhoppningsvis passa mitt B&W Parabolic 13´# 8.   






1 kommentar:

  1. Linorna funkar utmärkt med sjunkspetsarna också. Int-spetsen är den som känns lite fladdrigare än de andra, men den får godkänt den också.

    SvaraRadera