lördag 19 juli 2014

Mycket bad


En spegelblank Rådasjön var det nu på morgonen. Solen sken från en molnfri himmel och det innebär många badande. Några timmar på förmiddagen hinner vi kasta innan det är för mycket folk.
John nöter på med olika kast och det går allt bättre för var dag. Själv kom jag på att min Skagitlina passar bäst på mitt Skagitspö. CTS Affinity DQ 13´#7/8 gillar RIO ScandiVersi-T linan bättre.
I dag kom en "äldre" herre fram till oss och frågade om Speykastning. Han hade sett oss vid sjön vid flera tillfälle och som gammal flugfiskare under ca 35 år förstod han att speykastning är vida överlägset den överhandskastningen som han utövade

Han fick prova min10,6´#8 CTS Switch med en GL flytklump. Överhandskasta kunde han bra, men det fodras mycket träning för att vänja sig av med en del rörelser som satt i ryggmärgen. Han blev mäkta imponerad hur långt det går att kasta  med så lätta rörelser ca 25-27m utan ansträngning.

I morgon blir det en spännande formiddag vid sjön då för första gången en tjej som ringde mig och vill vara med och träna. Vilket jag tycker skall bli jättekul. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar