onsdag 27 augusti 2014

Besök vid Ån


Berny var före mig vid Ån i dag. En kanonfin morgon,perfekt vattenföring och en temp på 16,6 gr. Jag fiskade med  Skagitlina+en sjunk2/3 spets på CTS 12,6 Skagitspö för det drog bra i vattnet.
På första vändan kände jag en stöt i linan, säkert en fisk. Lite senare började det komma allt mer gubbar som ville fresta laxen i Ån. Själv bytte jag fluga till en liten Francis ett lite udda flugval. Då tog laxen flugan men tyvärr efter ca 5 min ville den inte vara med längre.
Bara att lyfta på kepsen och tacka för denna gången. Det var första laxkontakten i år och det var riktig trevligt.
Nu började det  bli trångt på den lilla parkeringen vid Ån för ryktet sprider sig att vattenföringen är fin och fisken är på G.
En mycket trevlig dag med goa SSG medlemmar.Många härliga skratt så någon undrade om det bjöds på starkare drycker... :)
Några fler svängar blir det säkert om vattenföringen står sig innan fisket är över för säsongen.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar