tisdag 26 augusti 2014

Som vanligt i Lilla Edet

Berny i aktion.


En skön eftermiddag fick vi Berny,BG och jag trots en kraftig regnskur men framförallt ingen besvärande motvind som vi har haft vid våra tidigare besök. När vi skulle starta vårat em pass mötte vi SSG sekreteraren  Janne L som fiskat fm passet.
Janne hade knappt sett någon fisk vilket vi däremot gjorde.Säkert mellan 10-15 laxar på nästan spölängds avstånd. Men ingen ville bita!! Jag hade ett kraftigt hugg på sista vändan på enhandspöt. Men laxarna var säkert lite skraja för sälen som patrullerade detta för honom stora skafferi.
Jag fiskade med allt från Skagit lina och sjunk6 spetts till det som jag upplevde som trevligast mitt 10,6 # 8 Affinity Switch med Scandi Versi T och intermediate spets.
Berny och jag slutade fisket vid 21:00 medan  BG kämpade vidare så i skrivande stund vet jag inte om han lyckade fånga någon lax.
En trevlig eftermiddag fick vi i alla fall men nu känns det att laxfisket går mot sin vintervila.Kanske blir någon sväng till Ån som ett avsked för denna säsongen.

PS.
 Både Berny och BG provade den flytande Climax linan som ELGE ville att jag skulle testa. Båda blev väldigt imponerade över hur bra denna kastade.
DS.







2 kommentarer:

  1. Var det säl så långt upp?!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var kvar hela tiden när vi fiskade. Den följer säkert med laxen upp från havet

      Radera