lördag 16 augusti 2014

Två plask i Gaula


Hemma igen från Gaula efter en trevlig vecka i härliga kompisars lag. Avsaknaden av fisk och nedströmms kuling vindar under fyra dagar gjorde fisket riktigt tufft. Återigen fick jag och Håkan användning av Snakerollkastet i den tuffa vinden.
Tre fiskar under 65cm och en återutsatt honfisk var det Gaula kunde bjuda oss 5 pensionärer och ynglingen Håkan S på.
 
Väldigt lite vatten och strålande sol förde ju med sig att det gick att fiska i lågskor å shorts vilket var väldigt behagligt. Veckan bjöd på många trevliga skratt, så brukar det bli när oraklet Kent Ström är med och tillsamman med mannen med det enorma minnet Leif Wardal. Mästerkocken Peter Linde var också med i gänget.
På grund av det tröga fisket fanns risk för liggsår hos vissa av gubbarna i gänget. Hahaha!!!
 
Vi fick besök av en kille vid namn Christer Berg som är tillsyningsman i Haltdalen. Han åker runt i Gauldalen och fiskar på olika ställen med både mask/sluk och fluga.Denna kille försökte ta sig friheter han inte ha befogenheter till. Han försökte läsa våran fångst journal men där stoppade jag honom. Killen var märkbart intresserad av var vi hade betala för valdet, varför det?
Lite konstigt tycket vi att en Svensk kille är kontrollant i Gaula och åker runt i dalen och fiskar C/R på olika ställen. Enligt egen uppgift bor han i bilen. Kanske tur att jag visste vem han var. Jag har fått tidigare information av bla Danne som fiskar Stornesset. Tack för det Danne!! 
 
PS. Linan som ELGE ville att jag skulle prova var den skönaste linan jag kastat med. En mycket mjuk och fin coating och fin balans passade underbart fint på mitt CTS Affinity DQ 13´#7/8. Jag fick även en möjlighet att testa dom fabriksgjorda öglorna då det var svårt att undvika att fluga landade på andra sidan älven. Alltid en fasa då risken är att förlora linan. Det som hände var att kroken rätade sig.
Om alla linor i denna serien från Climax är lika sköna så kan jag rekomendera linan.








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar