fredag 8 augusti 2014

Fiske på G i Gaula


I morgon går färden åter mot Gaula med pensionärsligan förstärkt eller försvagad med en ungdom,Håkan S. Han fick Bernys plats som tyvärr inte kunde följa med. Synd var det för nu är jag ju inte yngst i gänget med mina 66 år.
Vattenföringen verkar ju så här långt skaplig men Gaula ändrar ju sig från timma till timma. Då jag vet hur lynnigt laxfiske är har jag ändå tänkt att lägga mesta tiden på att fiska med Riffling Hitch.
Dom fiskar Berny fick under v 29-30 tog han på en Rifflingtub.

Fick en flytlina från ELGE i dag som Martin ville att jag skulle testa. Linan är en Climax DH Shooting Head flyt 29g/10,75m och tillverkad av Cortland i USA. Linan kommer med färdiga öglor.En trevlig detalj är att det följer med två färdiga flätöglor om man vill modifiera linan efter eget tycke.
Denna linan kommer jag att testa under kommande veckan i Gaula och återkommer med ett utlåtande senare.



 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar