fredag 21 augusti 2015

Kastglädje....

John laddar sitt Meiser 14´


En fin morgon vid sjön blev det för John och mig innan badgästerna anlände. Min 11,3´ # 5-6-7 Meiser Highlander Classic blev det enda spö jag provade i dag. Första linan en SA AtlanticSilver på 19g och 10,75m. Denna linan på mitt Elgeco HIPs 9,3´#5-7 känns inte optimal. Något för lång. men på 11,3an satt den helt underbart.
Provade flera Rio Scandi Short från #5 till 7. För att kasta enhands känns 5an bäst men alla jag provade är utmärkta men känns lite tunga för enhands.

John kom med en för dagen nyinköpt lina,denna gången från Airflo. En Scandinavian Compact på 480gr =31,1g å 34 fot = 10,3m. En mycket trevlig lina men lite kort för Johns 14 `Meiser Highlander S. Jag fick en ide´ om att sätta en Rio #5 spets på linan och genast blev den ju 13m lång. John var skeptisk till experimentet men jag börjar ju utan att skryta kunna detta med linor ganska bra.
Mycket riktigt så var det som jag trodde att detta koncept kastade helt fantastiskt fint. Glädjen när John kastade gick inte att ta miste på han skrattade för fullt när kasten satt så fint.


Glädje när kasten sitter fint


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar