onsdag 5 augusti 2015

Nu har Danielsson gjort det igen !!



Återigen har den fantastiska firman Danielsson visat prov på en underbar service. Jag beställde en klickskruv till min gamla Control rulle och idag kom ett kuvert med ett komplett täcklock till rullen. Ingen faktura kunde spåras i kuvertet så den var säkert utan kostnad.
Vilken tur att man inte har köpt någon rulle från ex USA eller någon annan stans. Jag tror inte att dom överhuvudtaget hade skickat denna knapp 4 mm långa skruv.

                   Återigen tack Danielsson för fantastisk service



På dagens kastning var Janne L med för att testa ett nytt spö och en RIO Scandi Short Versi T. Spöt är ett Daiwa Signature Salmon 12`# 8. Själv tyckte jag i början att det verkade lite toppigt men när vi väl hittade rätt lina stämde det även för mig. En Scandi # 6/7  = ca 25 g satt perfekt och då gick det faktiskt att enhandskasta med denna 12 fotare. Janne provade även sin 10# Daiwa Amorphus Wisker med en # 6 Scandi Versi T detta var hur trevligt som helst.


Själv kastade jag bara med 2 CTS spö en 11,3`# 5-6 och 12`# 5-6 med . Rio Scandi Short # 6 =24g på 11,3an. 12 fotarn är underbar med en 6/7 = 26 g.
Nu packas rullar/spön ner för kommande Gaulafiske.






Danielsson Flyreels




  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar