måndag 5 september 2016

Fin höstmorgon vid Ån.

Kaffe paus vid Ån
Klar,sval luft och vindstilla påminner om att hösten kommer allt närmare. Laxfisket går mot sitt slut men jag var ju tvungen att prova den nya OPST Commando Head linan i skarpt läge. Rio Scandi Versi T är ju min absoluta favoritlina. Men till detta fisket i Ån med begränsat utrymme fick Rio linan sin överman.
Helt otroligt hur lätt den var att lyfta ur vattnet !! Provade först en intermediate spets # 5= 3,6g. Bytte sedan till en sjunk 3 spets som även den gick kanonfint. Spöt som jag kör med till denna linan är CTS Affinity DQ 10,6` #5-6 en underbar kombo när det är ont om plats för kasten.
Kasten ja,vanligt Speykast är jättefint men det jag använder mest i Ån är Snap T.

En klubbmedlem Christer snackade jag med under tiden jag fiskade och han såg hur lätt å fint det gick att kasta med linan. Även han var helfrälst i Rio Scand Short Versi T som han körde med på sitt Loop 10,7.

OPST Commando head på CTS 10,6 DQ






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar