lördag 10 september 2016

Tack Ån för i år

OPST Commando 275gr på CTS Affinity DQ 10,6 #5-6


Då var fisket i Ån avslutat för min del.Några vändor blev det, mest för att utvärdera min OPST Commando lina. Spöt var återigen CTS Affinity DQ 10,6`#5-6. Först ut 275gr/17,8g 4,1m +3 m # 5 intermediate spets 3,6g.
Säger det igen,en helt magisk kombination för mig. Bytte till 325gr/21,1 4,6m. Kändes bra men lite tung för enhandskastning. Jag tror inte att 3,3g kan märkas så tydlig utan det är dom 50 cm längre som känns  tyngre.
Nu var det spännande att prova min SA Skagit extreme 5,5m 280gr/18g. med en 3 m # 5 3,6g sjunk 6. Nu var det stopp att hantera detta med enhandsfattning,alldeles för tungt för mig. Helt klart är det längden som är orsaken till att det känns tungt för 0,2g kan ingen av oss märka. 

Tillbaka till 275/17,8g Commando linan så var provningen klar även den snabbsjunkande spetsen fixade linan helt suveränt.
En starkt färgad lax visade sig och ville nog tacka för denna säsongen som jag avslutade med ett kraftigt hugg nere vid bron.
I år har det bara blivit 6 besök i Ån avsaknaden av bra vatten var ju orsaken till dom få besöken.

Två små filmklipp blev det i dag.

 https://www.youtube.com/watch?v=g9d4dsFtnoE.

https://www.youtube.com/watch?v=KVBAPHKFph8







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar